Jak szukać pracy?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak szukać pracy?
Lifestyle

Artykuł sponsorowany

Szukanie pracy to często długi proces wymagający cierpliwości oraz zaangażowania. Dla jednych jest to bardzo ekscytujące, dla innych – stresujące. Bez względu na, do której grupy się zaliczasz, mamy dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek, które z całą pewnością pomogą Ci znaleźć pracę marzeń. 

Skuteczne szukanie pracy jest dla wielu wyzwaniem. Jakie kroki podjąć, aby znaleźć pracę idealną? O czym pamiętać? Gdzie szukać ogłoszeń? Wszystkiego dowiesz się, z tego artykułu!

Podstawa szukania pracy – CV

Pierwszym i najważniejszym krokiem w szukaniu nowej pracy jest oczywiście przygotowanie CV. Taki zawodowy życiorys jest najważniejszym z dokumentów wysyłanych do potencjalnego pracodawcy. Co powinno znaleźć się w Twoim CV?

W każdym Curriculum vitae w pierwszej kolejności muszą znaleźć się dane kontaktowe. Istotne są przede wszystkim numer telefonu oraz adres mailowy.  W Twoim CV muszą znaleźć się także Twoje dotychczasowe osiągnięcia zawodowe. Wpisz do życiorysu stanowiska, na których pracowałeś/pracowałaś, od najstarszego do tego najbardziej aktualnego. Pamiętaj, aby dopisać przy nich także Twój zakres obowiązków. 

Bardzo ważne są również umiejętności – zarówno twarde, jak i miękkie. Wpisując je, pamiętaj, że CV powinno być przygotowane pod konkretne ogłoszenie o pracę. Zastanów się więc, które z Twoim umiejętności mają największe znaczenie na stanowisku, na które aplikujesz.

Gdzie szukać ogłoszeń

Masz już gotowe CV… gdzie więc szukać interesujących ogłoszeń? W tej kwestii masz naprawdę wiele możliwości.

Jedną z nich są internetowe portale, takie jak https://abpraca.pl/. W internecie znajdziesz mnóstwo stron z ogłoszeniami. Możesz wybrać portal ogólny, na którym znajdziesz ogłoszenia z wielu różnych branż lub zdecydować się na stronę typowo branżową – na przykład księgowość praca. Jeśli natomiast interesuje Cię praca za granicą, to koniecznie sprawdź https://contrain.pl/oferty-pracy/

Innym sposobem na znalezienie pracy jest wysłanie swojego CV bezpośrednio do pracodawcy. Firmy często prowadzą rekrutacje na swojej stronie internetowej lub podają adres e-mail do działu zajmującego się rekrutacją nowych pracowników.

Dobrym rozwiązaniem będzie także skorzystanie z usług Urzędu Pracy. Znajdziesz tam wiele ogłoszeń oraz będziesz mógł skorzystać ze wsparcia doradcy zawodowego, co z pewnością będzie miało pozytywny wpływ na rozwój Twojej kariery. 

Przygotowanie do rozmowy

Udało Ci się dostać zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną? Świetnie – to ogromny krok! Należy jednak pamiętać, że do takiej rozmowy należy odpowiednio się przygotować. 

Przede wszystkim zrób dokładny research na temat firmy i okaż szczere zainteresowanie jej wartościami i celami podczas rozmowy z rekruterem. Przećwicz też swoje umiejętności autoprezentacji oraz opowiadania o swoich sukcesach i planach zawodowych. Pamiętaj również, aby wybrać eleganckie i schludne ubrania, a także, aby pojawić się na rozmowie punktualnie. Nie bój się zadawać pytań oraz jasno przedstaw swoje oczekiwania względem pracy. Tak przygotowany z pewnością doskonale poradzisz sobie podczas rozmowy!

Scott Blake/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*