Opublikowano ranking najcenniejszych marek świata. Amazon i Apple wciąż na czele!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis
Opublikowano ranking najcenniejszych marek świata. Amazon i Apple wciąż na czele!
Lifestyle

Firma Kantar przygotowała listę BrandZ, na której znalazło się 100 najbardziej wartościowych marek na świecie.

W pierwszej dziesiątce zestawienia aż 7 marek pochodzi z sektora technologicznego. Co ciekawe wartość czołówki znacznie wzrosła na przestrzeni ostatnich 10 lat. Dla porównania w 2011 pierwsza 10 była warta łącznie 800 miliardów dolarów, natomiast obecnie czołówka szacowana jest na sumę 3,3 biliona dolarów. Rankingiem 100 najcenniejszych światowych marek zawładnęły amerykańskie koncerny, których na liście było aż 56. Na pierwszym miejscu, tak jak w poprzednim rankingu znalazła się firma Amazon, która w 2020 roku odnotowała wzrost sprzedaży o 64%, tym samym wartość marki wzrosła do 684 miliardów dolarów. Amazon stał się pierwszą firmą, która przekroczyła w zestawieniu Kantar BrandZ wartość pół biliona dolarów.

W światowej czołówce znalazły się również Apple, Google, Microsoft, Tesla, Facebook czy Visa. Najszybciej rozwijającą się marką została Tesla, jednocześnie wiodąc prym w sektorze motoryzacyjnym. Imponujący wzrost wartości zanotowała także aplikacja TikTok, która w porównaniu do ubiegłego roku zaliczyła wzrost o 158%. Cały raport razem z omówienie można bezpłatnie obejrzeć na stronie firmy Kantar.

Fot. alphaspirit/Adobe Stock

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*