Tematy społeczne od lat stają się inspiracją dla projektantów i domów mody. Nie inaczej stało się w przypadku jesienno-zimowej kolekcji amerykańskiej marki.
Najnowsza kampania Hilfigera poświęcona jest idei wspólnoty i działalności w słusznej sprawie. Pomysł ten widoczny jest już w haśle reklamującym projekt: „Moving forward Together”. W ramach promocji kampanii powstała linia ubrań Tommy Icons, będąca różnymi odsłonami amerykańskiego stylu. Sesja zdjęciowa promująca markę ma celebrować odwagę, różnorodność i solidarność. Autorem zdjęć jest Dan Martensem. Obsada wybrana do kampanii ma pokazywać różne twarzy współczesnej Ameryki. Jak zauważają znawcy mody walka o różnorodność w świecie fashion wciąż się toczy, dlatego głos kolejnej wielkiej marki w tej kwestii jest bardzo istotny. Jak podkreśla sam projektant ubrań:
„Świat przechodzi olbrzymią przemianę – razem możemy sprawić, by była wartościowa i trwała. Naszą misją jest tworzenie mody zrównoważonej i otwartej. Chcemy inspirować i zachęcać innych, by robili tak samo. Jako marka budujemy solidne fundamenty tej zmiany”.
W kampanii wystąpiły modelki, które w życiu publicznym są również twarzami ruchów społecznych, pokazują swoją odmienność i łamią stereotypy dotyczące wyglądu, płci czy wyznania. Czarnoskóra modelka występująca w hidżabie to Halima Aden znana jako pierwsza kobieta występująca w tradycyjnym nakryciu głowy w konkursie Miss Minnesota w Stanach Zjednoczonych. Towarzyszą jej Carolyn Murphy – aktywistka ekologiczna, Dilone, czyli androgeniczna aktorka i działaczka społeczna, baletnica Michael De Prince, która w dzieciństwie została osierocona, koreańsko-amerykańska modelka Soo Joo Park walcząca z rasizmem, aktywistka promująca body positive i modelka plus size Precious Lee oraz Audrey Hilfiger silnie wspierająca społeczność LGBTQIA+. Jesienno-zimową kampanią marka nie tylko celebruje różnorodność na świecie, ale także promuje ją w wciąż hermetycznym świecie mody.
Fot. materiały prasowe