Pozycjonowanie w branży jubilerskiej – czy warto?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Pozycjonowanie w branży jubilerskiej – czy warto?
W sieci

Jeszcze kilka lat temu dla wielu klientów kupowanie biżuterii w sklepach internetowych było ryzykowne – woleli dokładnie ocenić jakość nabytku wizualnie i dotknąć go, aby upewnić się, że użyte metale szlachetne i kamienie są autentyczne. Jednak czasy się zmieniają, a światowy rynek wirtualnej sprzedaży biżuterii rośnie z roku na rok. Dlatego prowadzenie działalności jubilerskiej także w Internecie stało się dziś czymś powszechnym i naturalnym.

Pozycjonowanie w e-commerce

Sklepy internetowe w ostatnich kilku latach wyrastają jak grzyby po deszczu. Każda większa marka jubilerska, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, daje im możliwość zrobienia zakupów online. Wirtualny „lokal” to także szansa dla małych sklepów i indywidualnych wytwórców biżuterii, by przebić się na rynku i dotrzeć do potencjalnych konsumentów. Jednak samo otwarcie sklepu nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowiednio go przygotować i zadbać o jego widoczność w wyszukiwarkach.

Co daje pozycjonowanie sklepów? W każdym wypadku, nie tylko sklepu jubilerskiego, odpowiednia optymalizacja SEO wiążę się z licznymi korzyściami:

  • umożliwia sklepowi internetowemu zwiększenie liczby kanałów sprzedaży, a co za tym idzie przynosi, nowe zamówienia;
  • wzmacnia reputację marki, ponieważ wielu kupujących szuka dziś informacji o sklepach w sieci, nawet przed tradycyjnym zakupem w punkcie stacjonarnym;
  • zwiększa liczbę potencjalnych klientów sklepu i pozwala dotrzeć do tych, którzy całkowicie przeszli na zakupy online;
  • pomaga budować lojalności i zaufanie kupujących;
  • zwiększa jakość sklepu „w oczach” algorytmów wyszukiwarek, co bezpośrednio wpływa na polepszenie jego pozycji w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście, umiejętne pozycjonowanie generuje ruch w sklepie, a ten z kolei ma wpływa na wzrost konwersji. Prościej mówiąc – więcej klientów oznacza więcej sprzedaży.

Specyfika pozycjonowania sklepu jubilerskiego

W pozycjonowaniu sklepu jubilerskiego obowiązują ogólnie przyjęte zasady, jednak sama branża rządzi się swoimi prawami, które również należy uwzględnić w swojej strategii. Warto pamiętać, że jest to sprzedaż towarów luksusowych, na które popyt nie jest tak duży, jak na przykład w przypadku odzieży czy kosmetyków. Klienci zwykle nie kupują drogiej biżuterii spontanicznie – jest to najczęściej zakup planowany i dobrze przemyślany.

Co więcej, sprzedaż wyrobów jubilerskich cechuje sezonowość, co oznacza, że w pewnych okresach konwersja będzie rosła także niezależnie od naszych działań. Jako sprzedawca musisz być przygotowany na te okazje i okresy w roku, kiedy popyt na biżuterię znacząco rośnie.

Jak błyszczeć w sieci – kilka wskazówek pozycjonerskich

  • Znajdź swoje (słowa) klucze do sukcesu

Optymalizacja wyszukiwarek zaczyna się od wyboru słów kluczowych – w przypadku sklepów dobrze jest pozycjonować się na frazy krótkie, złożone z 1-3 słów, a także te bardziej szczegółowe, czyli tzw. long tail.

  • Zadbaj o przejrzystą strukturę sklepu

Internetowy sklep jubilerski będzie miał rozbudowaną strukturę z wieloma podstronami z kategoriami i produktami. Trzeba ją dobrze zaplanować, by uniknąć duplikatów stron i niedziałających zakładek. Co więcej, każda podstrona wymaga optymalizacji zgodnej z SEO.

  • Nie lekceważ znacznie opisów

Nadal wielu właścicieli sklepów internetowych zaniedbuje kwestię opisów produktów i kategorii, uważając je za zbędne. Niektórzy pozostawiają swoje produkty bez opisu, inni są zadowoleni ze standardowych wersji, nierzadko skopiowanych z innych stron. To niestety najgorsze rozwiązanie. Przygotowanie oryginalnych, odpowiednio zoptymalizowanych opisów pomoże Ci podnieść pozycję Twojego sklepu.

  • Prowadź bloga branżowego

Nie ograniczaj się tylko do opisów, tekstów reklamowych i postów w mediach społecznościowych. W tej niszy, jak w każdej innej, użytkownicy doceniają przydatne treści. Mogą to być wpisy blogowe dotyczące wskazówek w wyborze biżuterii dla różnych rodzajów twarzy, przeglądy aktualnych trendów, pomysły na prezenty z różnych okazji itp.

  • Zatroszcz się o dobry content graficzny

Dla klientów sklepów jubilerskich szczególne znaczenie ma content graficzny, a więc dobrej jakości zdjęcia, które pozwolą im na obejrzenie nawet najmniejszych detali produktu. Duża ilość fotografii wymaga monitorowania czasu ich ładowania, a także kompresowania obrazów, by zmniejszyć ich objętość bez utraty jakości.

Pozycjonowanie to wieloaspektowy proces, a poruszone tu kwestie to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Jeśli chcesz, by Twój sklep był widoczny w sieci i przynosił zyski, możesz zlecić zdanie pozycjonowania profesjonalistom.

Fot. Lukas/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Oliwia 25.01.2022

    W branży jubilerskiej zdecydowanie warto się pozycjonować, dobre pozycjonowanie sklepów jubilerskich może zaważyć na sukcesie sklepu ze względu na to, że nie są to sklepu odwiedzane regularnie, warto więc zadbać aby po wpisaniu frazy w wyszukiwarce google twój sklep znajdował się jak najwyżej.

  • Oliwier 24.02.2022

    Z wymienionych działań pozycjonowania e-commerce, w szczególności zgodzę się z postępowaniem na rzecz wzmocnienia wizerunku naszej marki. Dobrze byłoby, aby na drodze pozycjonowania strony, przemyśleć kwestie dostępności, jakości wizualnej i komfortu użytkowania przez odbiorcę. Optymalnym rozwiązaniem dla stron e-commerce, wydaje mi się audyt sxo sklepu internetowego, który pochyli się zarówno nad jakością SEO, jak i bolączkami UX’a, o ile takie wystąpią. Sklep nie może tylko być i oferować, musi on również gościć i gwarantować poczucie komfortu w chwili kontaktu oraz całego procesu zakupowego. Jak to się popularnie mawia – klient nasz Pan, dlatego pozwólmy mu to odczuć.