Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Chcesz, by Twoja strona internetowa zyskała większą widoczność? Twoje miejsce w sieci wciąż odwiedza zbyt mała liczba osób? Rozwiązaniem tego rodzaju problemów może być wybór właściwych fraz kluczowych i ich umiejętne użycie w treściach na stronie. W artykule znajdziesz kilka wskazówek dotyczących szukania odpowiednich słów – zapraszamy do lektury!
Co odgrywa najistotniejszą rolę podczas wyboru słów kluczowych przynoszących efekty? Przede wszystkim zrozumienie potrzeb swoich potencjalnych klientów. Bez tego istnieje ryzyko, że wypełnisz stronę frazami kluczowymi, które przyciągną osoby niezainteresowane Twoją ofertą. Wybór słów kluczowych powinien uwzględniać potrzeby odbiorców, ich motywacje, a także język, którym się posługują. Treści i używane w nich słowa kluczowe muszą zostać dostosowane do odbiorców. Stanowią one jeden z elementów decydujących o skuteczności komunikacji lub jej nieefektywności, a co się z tym łączy – stopniu lojalności klientów i poziomu sprzedaży. Co zrobić, by poznać potrzeby swoich odbiorców, a nie jedynie domyślać się tego, czym się kierują podczas swojego działania? Możesz na przykład przeprowadzić badania rynku, przeprowadzając ankietę w facebookowej grupie. Warto też skorzystać z narzędzi do analizy danych, takich jak Google Analytics.
Wybierając słowa kluczowe, przyjrzyj się działaniom konkurencji – szczególnie tej, która stanowi dla Ciebie wzór dobrze prowadzonych i przynoszących korzyści działań. Sprawdź, jakie frazy i treści zawierające dane słowa przynoszą Twoim konkurentom największy ruch. Taką analizę przeprowadzisz za pomocą narzędzi Senuto, Semstorm czy Ahrefs. Podczas analizy zwróć uwagę również na frazy mniej używane przez firmy, ale kryjące w sobie potencjał zwiększenia ruchu w witrynie. Połączenie analizy potrzeb odbiorców z przyjrzeniem się działaniom konkurencji to pierwsze i niezbędne kroki na drodze do większej widoczności strony.
Na precyzyjną i wiarygodną analizę słów kluczowych pozwalają przede wszystkim narzędzia służące do wyboru fraz. Znajdziesz ich całkiem sporo w internecie – możesz więc przetestować każde i zdecydować się na to, które wydaje się najbardziej wygodne podczas użytkowania i dopasowane do Twoich obecnych oczekiwań. Do narzędzi, które przydadzą się podczas analizy fraz, należą: Ahrefs, Google Search Console, Senuto, Semstorm, KeywordTool.io. Korzystając z nich, zaoszczędzisz czas, lepiej zrozumiesz swoich odbiorców i dowiesz się, kto jest Twoją największą konkurencją. Narzędzia do słów kluczowych umożliwią sprawdzenie potencjału danego słowa, poziom trudności jego pozycjonowania i średnią miesięczną liczbę wyszukiwań.
Podczas wyboru słów zwróć uwagę przede wszystkim na tak zwane frazy długim ogonem, czyli składające się z 3 lub większej liczby wyrazów. Cechują się one większą precyzyjnością niż krótkie frazy. W związku z tym long tail keywords mają większą szanse na dotarcie do zainteresowanej daną ofertą grupy odbiorców. Wyróżnia je również większa naturalność – przypominają język, którym posługują się potencjalni klienci. Są też mniej konkurencyjne niż krótkie słowa kluczowe, co pozwala stronie na szybsze osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce.
Po dobraniu słów kluczowych i ich zastosowaniu na danej stronie internetowej testuj ich skuteczność. Niestety nie wystarczy raz wybrać danych fraz i spodziewać się efektów, ale należy wciąż sprawdzać skutki prowadzonych działań, pozycję witryny w wyszukiwarce i ruch na stronie. Aby utrzymać widoczność portalu i docierać do klientów, nie można przerwać działań pozycjonujących. Ze względu na to, że konkurencyjne witryny również bez przerwy walczą o wysoką pozycję w wyszukiwarce, skuteczność danych fraz kluczowych i opublikowanych artykułów ciągle ulega mniejszym bądź większym zmianom. Sprawdzaj więc efektywność słów w wymienionych wyżej narzędziach, testuj różne kombinacje fraz kluczowych oraz analizuj liczby odwiedzin w witrynie i konwersji. Jeśli chcesz, by doborem właściwych słów kluczowych dla Twojej strony internetowej zajęli się specjaliści, sprawdź pozycjonowanie w Lublinie oferowane przez agencję marketingową IBIF pod adresem: https://www.ibif.pl/ofert/pozycjonowanie.
Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.scom