Serwis money.co.uk opublikował mapę świata porównującą częstotliwość wyszukiwania najpopularniejszych marek modowych. Aż w 47 krajach wygrał francuski dom mody.
Zestawienie powstało w oparciu o dane z ostatnich 12 miesięcy w wyszukiwarce Google. Na podium znalazła się marka Gucci, która zwyciężyła w 13 krajach, w tym we Włoszech, Grecji czy Meksyku. Na trzecim miejscu znalazł się dom mody Channel, który królował w 12 krajach na świecie. Channel najczęściej wyszukiwano w Bangladeszu, Indonezji i Nepalu. Niekwestionowanym zwycięzcą na świecie została francuska marka Louis Vuitton. Dom mody podbił Europę, Afrykę i Oceanię. Marka nie zatrzymuje się na ubiegłorocznym sukcesie i kilka dni temu opublikowała zapowiedź kampanii z udziałem wybitnej tenisistki Naomi Osaki.
Najczęściej wyszukiwaną luksusową marka modową w Polsce w 2020 roku była Balanciaga. Ekskluzywny dom mody z Hiszpanii wygrał zestawienie tylko w naszym kraju. Podobne wyniki uzyskały Prada, Ray-Ban, Michael Kors oraz Fila, które także zwyciężyły tylko w jednym państwie na świecie. Pełna lista wyników jest dostępna na stronie Daily Mail.
Fot. Robert Alexander/Getty Images Archives/Getty Images)