Nie od dzisiaj wiadomo, że lepsze jakościowo produkty więcej kosztują. Za ceną idzie też często marka i prestiż, ale niejedna dziewczyna marzy o posiadaniu w swojej szafie ubrania prosto z wybiegów.
Może warto więc kupić mniej jednosezonowych ciuchów, aby cieszyć się w zamian jedną albo dwoma sztukami projektów z najwyższej półki, które staną się perłą w Twojej szafie i dobrą inwestycją do spieniężenia na gorsze czasy? W które marki warto zaopatrzyć swoją garderobę? Sprawdź nasz szybki przegląd.
W ubraniach od światowej klasy projektantów liczy się nie tylko bogactwo i przepych rzucające się na pierwszy rzut oka. Marki tego typu mają wyrobioną opinię i swoich stałych klientów. Za sukcesem, prestiżem i ceną stoi przede wszystkim stała, sprawdzona jakość, konsekwencja i ponadczasowość stylu. Chanel to jeden z pierwszych domów mody, który przychodzi od razu do głowy każdej kobiecie. Projektantce przez lata udało się utrzymać spójny styl, uwalniając płeć żeńską od sztywnych form. W swoich ubraniach łączy paradoksalnie przeciwne bieguny: zwyczajność i szyk, męską szorstkość i kobiecą delikatność. Marka kojarzy się w zasadzie z ikonicznym przedstawieniem sukienki, która stała się Świętym Graalem wielu kobiet.
Chanel inspiruje się modą sportową i często sięga po zapożyczenia z męskiej garderoby, co pozwala jej osiągać stroje niesamowicie komfortowe, naturalne, pełne swobody ruchów, a przy tym bardzo kobiece – to wystarczające powody, abyś zapragnęła mieć jedno z jej dzieł w swojej szafie.
Innym upragnionym celem, którego prawdopodobnie tęsknie wyglądasz na swoich mediach społecznościowych, jest linia odzieży Toma Forda. Projektant ma za sobą duże doświadczenie przy najsławniejszych markach modowych, takich jak Gucci czy Yves Saint Laurent, które po latach wykorzystał przy kreowaniu własnej. Linie Forda kojarzą się ze stylem, wyrafinowaniem i elegancją, projektuje ubrania oparte na minimalistycznych formach. Na całym świecie posiada około 100 butików, chociaż kupno jego projektów może być trudne do zrealizowania, bo rezyduje tylko w największych stolicach światowej mody – między innymi w Paryżu, Mediolanie i Dubaju.
Wspomniane wyżej domy mody to kolejna gratka dla miłośniczek tekstylnych perełek. Zwłaszcza dom mody Gucci, który w ostatnich latach dzięki nowemu dyrektorowi kreatywnemu Alessandro Michele odświeżył wizerunek. Business Insider po wizycie w jednym z ich sklepów będąc pod wielkim wrażeniem marki, wyraził głębokie przekonanie, że nowy dyrektor kreatywny wydaje się mieć dobre wyczucie trendów, za jakimi chcą podążać klienci. Ubrania w eklektycznych, przyciągających wzrok, krzykliwych kolorach odpowiadają potrzebom współczesnych młodych ludzi. Projekty idealnie nadają się do zastosowania i pokazania na mediach społecznościowych, takich jak Facebook lub Instagram, i na sesjach zdjęciowych.
Wartą zauważenia jest też zliftingowana ostatnio filozofia marki Burberry. Po przejęciu firmy w marcu 2018 roku nowy dyrektor kreatywny Ricardo Tisci przystąpił do adaptacji marki na bardziej zorientowaną na odzież sportową. Wprowadził również zaktualizowaną wersję monogramu Burberry. Pokaz wiosna–lato 2019 był dla Burberry początkiem nowej ery. Ricardo zaprezentował bardzo imponującą kolekcję, która wprowadzała wiele nowości, mieszając je z elementami oldschoolowych motywów. Burberry odmówił także używania w produkcji futra, a jednocześnie obiecał, że niesprzedane produkty doczekają się zrównoważonego traktowania. Ze względu na to, jak w ostatnich latach zmienił się świat (pandemia COVID-19), Riccardo postawił też na większą sprzedaż w sieci – uważa, że ludzkie nawyki związane z mediami społecznościowymi mogą mieć kluczowe znaczenie dla przyszłości handlu detalicznego. Projektant ma nadzieję, że nowa koncepcja sklepu trafia do młodych pokoleń. Korzystając z WeChat, klienci mogą zbierać „walutę społecznościową”, aby odblokowywać ekskluzywne treści i spersonalizowane doświadczenia w sklepie, a także udostępniać je znajomym. W najnowszej kolekcji 2021 marka Burberry łączy kontrastujące światy mody i naturalności. Królują w niej nietuzinkowe kurtki parki z gumowanymi materiałami, kryształkami i haftami z syfonu – tak streatwear spotyka się z klasyką. Sam Ricardo Tisci mówi: „Jesteśmy branżą marzycieli, mamy narzędzia i jesteśmy odpowiedzialni za używanie naszych platform do jednoczenia społeczności. Naprawdę wierzę w renesans i w to, że nadchodzi czas odrodzenia”.
Podczas gdy świat wielbi wychuchanych projektantów z pierwszych stron gazet, nie zapomnij, że również nasz kraj ma się czym pochwalić. Możesz wybrać wśród rodzimych artystów wielkiego lub małego formatu, oba nurty kładą nacisk na jakość, unikalność i dobry design. U tych pierwszych warto zaopatrzyć się w elegancką suknię wieczorową, gdy masz przed sobą uczczenie ważnego życiowego momentu. Dobrym pomysłem będzie również zwrócenie się w ich kierunku, kiedy szukasz sukni ślubnej i chcesz projektu niebanalnego, skrojonego pod atuty Twojej figury i osobowości. Rozważ w tej kategorii Gosię Baczyńską, której kolekcje ukazały się w paryskim Fashion Weeku albo Macieja Zienia nazywanego również polskim Diorem. Jego wieczorowe projekty zadziwią Cię swoją zjawiskowością i oryginalnością, a w przypadku sukni projektowanych przez Gosię odpłyniesz w świat pełen elegancji i wytworności, pozostając przy tym nadzwyczaj kobiecą, pełną powabu i zmysłowej lekkości. Co ciekawe, projektantka miała przyjemność współpracować również z angielską księżną Kate. Warto wspomnieć, że także płeć męska znajdzie w tym gronie co nieco dla siebie. Jeżeli zależy Ci na dobrym garniturze, nie ma lepszego fachowca niż Tomasz Ossoliński. Jego wieczorowe projekty są pełne smaku i dystynkcji, perfekcyjnie dopasowane do Twojej postury w taki sposób, że zrobisz wrażenie przy każdej formalnej okazji. W przypadku zaś chęci zaopatrzenia się w bardziej streetwearowe, sportowe klimaty zwróć się do Roberta Kupisza, którego ponadczasowe stylizacje zachwycają od lat nowoczesną, męską estetyką.
Fot. Jeremy Moeller/Getty Images Entertainment/Getty Images