Google AdWords to platforma reklamowa, która pozwala firmom wyświetlać reklamy na stronach wyników wyszukiwania Google (SERP). Kiedy ktoś kliknie jedną z Twoich reklam, zostanie przeniesiony do Twojej witryny lub innej wyznaczonej strony docelowej. Możesz wybrać spośród kilku różnych typów reklam, takich jak reklamy tekstowe lub wideo, i ustawić maksymalne stawki dla każdej grupy reklam lub frazy kluczowej.
Aby tworzyć skuteczne reklamy Google Ads, warto wiedzieć nie tylko, czym jest Google AdWords, ale także, jak działa ten system.
Google AdWords opiera się na słowach kluczowych, aby określić, które reklamy powinny wyświetlić się SERP na konkretne zapytania użytkowników.
Użytkownik wpisuje więc frazę w wyszukiwarce, a następnie na podstawie wyników aukcji, w której reklamodawcy składają oferty na wybrane słowa, na samej górze strony wyświetlają się mu konkretne reklamy.
Kluczem do skutecznej reklamy Google Ads jest wybór odpowiednich fraz, które przyniosą wysoką konwersję przy niskim koszcie za kliknięcie (CPC). W całym tym procesie należy wziąć pod uwagę również konkurencję. Bowiem prawo do wyświetlania swojej reklamy w odniesieniu do wybranej frazy kluczowej zyskuje osoba, która złoży najwyższą ofertę.
Wiesz już, czym jest Google AdWords i jak działa, czas więc poznać kilka sposobów na przygotowanie skutecznej kampanii.
System reklamowy Google Ads jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy online. Kluczowe zalety wyboru reklamy Google Ads to:
zdj. główne: Firmbee.com/unsplash.com